Η σχολή
Η σχολή Aikido είναι μέλος της Hellenic Aikido Partnership (HAP), ομάδας που εκπαιδεύετε υπό την καθοδήγηση του shihan Urban Aldenklint (7th dan Aikikai). Μέσω αυτού, η σχολή συνδέεται με τον κύκλο εκπαίδευσης του shihan Yasuo Kobayashi (8th dan Aikikai).
Η HAP υποστιρίζετε επίσης απο τον shihan Kazuo Igarashi (7th dan Aikikai) και τον shihan Petteri Silenius (6th dan Aikikai).
Η σχολή Iaido εκπαιδεύετε υπό την καθοδήγηση του sensei Norio Furuichi (8th dan Iaido) Master of the Iaido Tokai University team. O Norio Furuichi είναι πρόεδρος του Shō Shi Kai Budo Juku.
Επίσης, η σχολή Aikido βρίσκετε κάτω απο την αιγίδα της ΕΦΕΟΖΖ (Ελληνική Φίλαθλος Ερασιτεχνική Ομοσπονδία Ζίου-Ζίτσου), ενώ η σχολή Iaido είναι μέλος της ομοσπονδίας ΕΟΚΙΝ (Ελληνική Ομοσπονδία Κεντο Ιάιντο Ναγκινάτα).
Εθιμοτυπικό του Dojo
Ο τρόπος με τον οποίο συμπεριφερόμαστε στο dojo είναι συγκεκριμένος. Οι χρήσιμες οδηγίες και οι κανόνες οι οποίοι εφαρμόζονται στην καθημερινή λειτουργία του dojo, αλλά και σε επίπεδο σεμιναρίων, συμβάλλουν δε στην αρμονική λειτουργεία του dojo και την ασφαλή εκπαίδευση των μαθητών.
- Είμαστε συνεπείς και δεν κάνουμε την τάξη να περιμένει
- Τα νύχια των χεριών και των ποδιών πρέπει να είναι κομμένα κοντά και πριν το μάθημα αφαιρούνται όλα τα κοσμήματα
- Βγάζουμε τα παπούτσια στην είσοδο του dojo. Μπαίνουμε κατευθείαν στο dojo, χωρίς να εμποδίζουμε την είσοδο προς ή έξοδο από αυτό, των ασκούμενων ή επισκεπτών
- Δεν επιτρέπεται το φαγητό, ποτά και το κάπνισμα στο dojo
- Το πάτωμα πρέπει να καθαρίζεται και να σκουπίζεται. Αφήνουμε το dojo έτοιμο για όσους θα εξασκηθούν μετά από μας
- Ευχαριστούμε και αλληλοϋποκλινόμαστε πριν και μετά από κάθε άσκηση. Με αυτό τον τρόπο υπενθυμίζουμε ο ένας στον άλλο αλλά και στους εαυτούς μας τις θετικές μας προθέσεις
Συμπεριφορά Ασκούμενων
- Πριν από την είσοδο προς/την έξοδο από το τατάμι, (σταματάμε και) υποκλινόμαστε στην Shinzen
- Ο σεβασμός στον εξοπλισμό της εξάσκησης αποδεικνύεται/εκφράζεται με το να διατηρούμε τη στολή μας καθαρή, σε καλή κατάσταση και τα όπλα τακτοποιημένα, όταν δεν χρησιμοποιούνται
- Δε στεκόμαστε όρθιοι στο τατάμι αν δεν ασκούμαστε, αλλά καθόμαστε seiza και περιμένουμε τη σειρά μας
- Μιλάμε όσο το δυνατόν λιγότερο στο τατάμι
- Ενημερώνουμε το δάσκαλο για τυχόν τραυματισμούς ή προβλήματα, ή αν πρέπει να αποχωρήσουμε πριν τη λήξη του μαθήματος
- Δεν αποχωρούμε χωρίς άδεια
- Δεν μιλάμε όταν μιλάει ο δάσκαλος
- Ο σεβασμός μεταξύ των μαθητών είναι από τους κυριότερους κανόνες
- Δεν κάνουμε τίποτα που μπορεί να αποσπάσει την προσοχή ή να τραυματίσει κάποιον συνασκούμενο ή θεατή
- Είναι καλό να αντιλαμβανόμαστε ότι το reishiki έρχεται από την καρδιά και πως χωρίς ειλικρινή σεβασμό απλά είναι κενές χειρονομίες
- Συνηθίζεται, τη στιγμή του χαιρετισμού στην αρχή του μαθήματος, να λέμε «Onegai shimasu» (καλή προπόνηση) και στο τέλος «Domo Arigato gozaimashita» (ευχαριστώ)
- Σχετικά με το Iaido
- Το σπαθί κρατιέται λυμένο, στο δεξί χέρι
- Δεν τραβάμε ή δείχνουμε το σπαθί προς την Shinzen
- Πριν την άσκηση, βεβαιωνόμαστε πως το σπαθί που θα χρησιμοποιήσουμε είναι στο σωστό μέγεθος
- Ελέγχουμε το Mekugi. Το τοποθετούμε στη Shimoza (αντίθετη πλευρά του χώρου από τη shinzen) με το ha προς τον τοίχο
- Σε καμμία περίπτωση δεν αγγίζουμε το σπαθί χωρίς την άδεια του κατόχου του
- Δεν τραβάμε το σπαθί μας κατευθείαν πάνω σε άλλους
- Απαγορεύεται να κλωτσάμε ή να περνάμε πάνω από οποιοδήποτε σπαθί
Οδηγίες για την Άσκηση
- Φερόμαστε στους εκπαιδευτές και τους συμμαθητές μας με ευγένεια και σεβασμό
- Ελέγχουμε τις πράξεις και τα συναισθήματά μας
- Εξασκούμαστε στις τεχνικές όσο γίνεται πιο συχνά
- Οφείλουμε να λαμβάνουμε την εποικοδομητική κριτική με ανοιχτό πνεύμα
- Σεβόμαστε τους υπόλοιπους μαθητές (aikidoka / iaidoka)
- Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τα πάντα γύρω από κάτι,ως εκ τούτου, δεν ωφελεί να είμαστε αλαζικοί σχετικά με όσα ξέρουμε.
- Η φράση “δεν μπορώ» μας εμποδίζει στο να εξελιχθούμε – είναι προτιμώτερο να τηρούμε θετική στάση
- Να θυμάστε πως όλες οι τεχνικές είναι τελικώς βιοματικές
- Είναι πολύ σημαντικό μέσα από συνεχή ενδοσκόπηση,να προσπαθούμε να βελτιώσουμε τον εαυτό μας
|